SEO dla każdego


pozycjonowanie

Czyli jak wykorzystać podstawową wiedzę na temat SEO przy tworzeniu ofert na platformie Merkandi.

Sam termin SEO w tłumaczeniu na polski oznacza optymalizację dla wyszukiwarek internetowych. W praktyce chodzi o to, aby dana treść była w wynikach organicznych możliwie jak najwyżej, tym samym, aby celnie trafiała do właściwego grona zainteresowanych.
Nie będziemy jednak zgłębiać algorytmów wyszukiwarek i analizować kodów serwisów internetowych. Nam na tym etapie powinna wystarczyć sama świadomość istnienia takiego procesu, która przy zastosowaniu kilku prostych zasad da nam oczekiwany efekt. A tym jest trafienie z ofertą do najszerszego grona kupujących.

Chcąc pisać dobre ogłoszenia nie musisz być webmasterem. W przypadku ofert dodawanych na Merkandi, to na co sprzedający mają wpływ, to głównie treść. Na czym wobec tego się skupić przy tworzeniu oferty:

  • Czytelne formułowanie opisów, czyli takie aby ogłoszenie miało jasny przekaz. Warto dodać, że w wynikach wyszukiwania wyświetla się tytuł oraz początek opisu. Dlatego chcąc trafić do grupy odbiorców hurtowych można posłużyć się sformułowaniami takimi jak: oferta hurtowa, stocki, wyprzedaż magazynów, itp. często stosowanymi w odniesieniu do sprzedaży hurtowej.
Zdjęcie poniżej przedstawia przykładowe wyniki organiczne dla frazy „stocki obuwia”.

podgląd wyników z google

Czego unikać? Pisania w tytule samych kodów czy numerów produktów a także zbyt ubogich w treści opisów. Więcej w temacie pisaliśmy w poprzednim artykule: „Efektywne tworzenie ofert na Merkandi.”

  • Słowa kluczowe, czyli wyrazy, które cechują dany produkt, i po których oferta ma być odnajdywana. Opis oferty nie może być jednak ciągiem samych słów kluczy. Trzeba stworzyć spójny opis bogaty w owe słowa. Jest to istotne, ponieważ algorytmy wyszukiwarek rozpoznają takie ciągi samych słów kluczowych jako sztucznie stworzone przez automat i spychają je wynikach na najniższe pozycje.
  • Docelowe słowa kluczowe – same tagi oddzielone przecinkami – dodajemy w oddzielnym polu, pod teksem oferty. Przydatne narzędzie do tworzenia słów kluczowych to Keyword Tool.
    Starczy wybrać kraj i wpisać wyraz lub frazę a narzędzie pokaże jakie frazy są najczęściej wpisywane, i które są najwyżej w wynikach wyszukiwania. Jest to też podpowiedź w jakich połączeniach z innymi wyrazami dane fazy występują.
  • Czas działa na korzyść jeśli chodzi pozycjonowanie. Jeżeli jakaś oferta nawet po kilku miesiącach jest nadal aktualna (ilość czy cenę zawsze można aktualizować), to nie należy jej usuwać i dodawać od nowa. Nowa oferta co prawda jest jakiś czas na górze na liście produktów, ale… W wyszukiwarkach jest odwrotnie! Usunięta i na nowo dodana oferta „spadnie” na sam koniec i trzeba będzie czasu zanim znajdzie się na pierwszej stronie. A warto dodać, że ogromna część kupujących znajduje nasze oferty właśnie dzięki wyszukiwarkom, jakim jest na przykład przez Google.
Jeżeli nadal masz wątpliwości jak ma wyglądać oferta, to zawsze możesz zajrzeć na stronę główną, gdzie na samym dole są najczęściej wyświetlane oferty. Nie waha się także skontaktować z naszym biurem obsługi klienta, zawsze chętnie doradzimy 🙂