Czyli jak wykorzystać podstawową wiedzę na temat SEO przy tworzeniu ofert na platformie Merkandi.
Sam termin SEO w tłumaczeniu na polski oznacza optymalizację dla wyszukiwarek internetowych. W praktyce chodzi o to, aby dana treść była w wynikach organicznych możliwie jak najwyżej, tym samym, aby celnie trafiała do właściwego grona zainteresowanych.
Nie będziemy jednak zgłębiać algorytmów wyszukiwarek i analizować kodów serwisów internetowych. Nam na tym etapie powinna wystarczyć sama świadomość istnienia takiego procesu, która przy zastosowaniu kilku prostych zasad da nam oczekiwany efekt. A tym jest trafienie z ofertą do najszerszego grona kupujących.
Chcąc pisać dobre ogłoszenia nie musisz być webmasterem. W przypadku ofert dodawanych na Merkandi, to na co sprzedający mają wpływ, to głównie treść. Na czym wobec tego się skupić przy tworzeniu oferty:
- Czytelne formułowanie opisów, czyli takie aby ogłoszenie miało jasny przekaz. Warto dodać, że w wynikach wyszukiwania wyświetla się tytuł oraz początek opisu. Dlatego chcąc trafić do grupy odbiorców hurtowych można posłużyć się sformułowaniami takimi jak: oferta hurtowa, stocki, wyprzedaż magazynów, itp. często stosowanymi w odniesieniu do sprzedaży hurtowej.
Zdjęcie poniżej przedstawia przykładowe wyniki organiczne dla frazy „stocki obuwia”.
Czego unikać? Pisania w tytule samych kodów czy numerów produktów a także zbyt ubogich w treści opisów. Więcej w temacie pisaliśmy w poprzednim artykule: „Efektywne tworzenie ofert na Merkandi.”
- Słowa kluczowe, czyli wyrazy, które cechują dany produkt, i po których oferta ma być odnajdywana. Opis oferty nie może być jednak ciągiem samych słów kluczy. Trzeba stworzyć spójny opis bogaty w owe słowa. Jest to istotne, ponieważ algorytmy wyszukiwarek rozpoznają takie ciągi samych słów kluczowych jako sztucznie stworzone przez automat i spychają je wynikach na najniższe pozycje.
- Docelowe słowa kluczowe – same tagi oddzielone przecinkami – dodajemy w oddzielnym polu, pod teksem oferty. Przydatne narzędzie do tworzenia słów kluczowych to Keyword Tool.
Starczy wybrać kraj i wpisać wyraz lub frazę a narzędzie pokaże jakie frazy są najczęściej wpisywane, i które są najwyżej w wynikach wyszukiwania. Jest to też podpowiedź w jakich połączeniach z innymi wyrazami dane fazy występują. - Czas działa na korzyść jeśli chodzi pozycjonowanie. Jeżeli jakaś oferta nawet po kilku miesiącach jest nadal aktualna (ilość czy cenę zawsze można aktualizować), to nie należy jej usuwać i dodawać od nowa. Nowa oferta co prawda jest jakiś czas na górze na liście produktów, ale… W wyszukiwarkach jest odwrotnie! Usunięta i na nowo dodana oferta „spadnie” na sam koniec i trzeba będzie czasu zanim znajdzie się na pierwszej stronie. A warto dodać, że ogromna część kupujących znajduje nasze oferty właśnie dzięki wyszukiwarkom, jakim jest na przykład przez Google.