Płatność kartą odrzucona – co zrobić by zarejestrować się na Merkandi?


credit-card-1583534_960_720

 

Na Merkandi dostępnych jest kilka metod płatności. Jeśli jednak zależy nam na tym by konto zostało szybko aktywowane wybierzmy opcję płatności kartą lub PayPal.

Większość kart wydawanych w Polsce to MasterCard lub Visa. Firmy te nieustannie poprawiają funkcjonalność swoich produktów. Jedną z przeprowadzonych przez nie w ostatnich latach rewolucji jest wprowadzenie na rynek kart bezstykowych. Jeszcze do niedawna było to nie do pomyślenia, a teraz opcja ta jest możliwa w niemal wszystkich sklepach obsługujących płatności kartą. Podobnie wygląda historia uruchomienia płatności online.

Co jednak zrobić, gdy płatność dokonywana naszą kartą zostanie odrzucona?

  • Przede wszystkim upewnijmy się, że naszą kartą można płacić za zakupy online. Nie wszystkie karty mają taką funkcję, a w tych co mają, należy ją aktywować.
  • Jeśli transakcja została odrzucona, mógł nastąpić błąd w komunikacji z bankiem lub serwerem. Spróbuj jeszcze raz, ale jeśli druga, a nawet trzecie próba okaże się nieskuteczna…
  • być może wprowadziłeś nieprawidłowy kod PIN. Przy wpisywaniu tego kodu należy zachować ostrożność, bo wpisując go błędnie kilka razy można zablokować sobie kartę. Kod PIN przychodzi na telefon przypisany do konta bankowego, z którego ma być dokonana płatność. Upewnij się, że ten właśnie telefon masz pod ręką.
  • Innym powodem może być brak środków na pokrycie płatności. Być może zapomniałeś o niedawnych większych zakupach? A może masz ustawiony limit na koncie i właśnie go przekroczyłeś?
  • Twoja transakcja mogła też zostać zablokowana przez system bezpieczeństwa, w szczególności jeśli płacisz przez PayPal. Wszystkie transakcje są w tym systemie monitorowane i czasem z różnych przyczyn są czasowo lub całkowicie wstrzymywane. Dzieje się tak, gdy ryzyko, że transakcja zostanie zakwestionowana jako nieautoryzowana jest wyższe niż zazwyczaj. Może tak się stać, gdy nagle chcemy za coś zapłacić, np. z Kambodży. Bank może uznać taką transakcję za podejrzaną i ją odrzucić.

We wszystkich tych przypadkach warto szybko skontaktować się ze swoim bankiem i wyjaśnić sprawę. Nasi konsultanci również z chęcią pomogą wyjaśnić co poszło nie tak. Jeśli to nie pomoże, zachęcamy do skorzystania z pozostałych metod płatności.