Efektywne tworzenie ofert na Merkandi. Czyli jak napisać ogłoszenie, które przyciągnie klientów


Sam proces dodawania ofert jest bardzo łatwy. Formularz jest opracowany w taki sposób aby w kilku prostych krokach poprowadził przez wszystkie pola. Ponadto na stronie można znaleźć instrukcje oraz zasady dodawania ofert. Wszystkie pola obowiązkowe są w formularzu zaznaczone czerwoną gwiazdką a całe ogłoszenie można zamieścić w ciągu 5 minut. Co jest jednak najistotniejsze i na co sprzedający ma bezpośredni wpływ, to napisanie dobrego ogłoszenia.

Zobaczmy jak w prosty sposób można podnieść sprzedaż swoich produktów

 

Tytuł oferty

Najlepiej aby tytuł oferty był stosunkowo zwięzły i zawierał najważniejsze informacje. Czyli co jest przedmiotem oferty i ewentualnie rodzaj, jeżeli jest on bardziej specyficzny. Oczywiście nie powinien być także przesadnie krótki, w formie jednego czy dwóch wyrazów. Przykład: zamiast „Obuwie, wyprzedaż” lepiej się sprawdzi „Sportowe obuwie dziecięce, wyprzedaż ostatnich sztuk”. Nie znaczy to jednak, że przy tytule trzeba się rozpisywać. Tutaj długość tekstu jest ograniczona do 70 znaków, dłuższe frazy nie będą się w całości wyświetlać. A obcięte zdanie nie prezentuje się zbyt dobrze. Natomiast przy dodawaniu większej ilości podobnych ofert trzeba uważać, aby nie dodać duplikatu – każda oferta jak i jej tytuł musi być unikatowa, więc warto odświeżyć trochę synonimów 🙂

Opis

Kolej na opis oferty. Tutaj nadal obowiązuje zasada aby tworzyć unikatowe opisy, ale już nie trzeba się ograniczać liczbą znaków. Wręcz odwrotnie, warto poświęcić chwilę na stworzenie dłuższego opisu. Istotne aby opis zawierał możliwie jak najwięcej informacji o produkcie. Im więcej szczegółów, tym lepiej. Niech to będzie chociażby informacja o kształcie, rozmiarach, producencie / marce, modelu, kolorze, sposobie użytkowania, itd. Nie zaszkodzi też opisać skład materiałowy z jakiego jest wyprodukowany towar. Dzięki temu nie tylko zwiększy się szansa, że kupujący znajdzie dany produkt. Opis może być jednocześnie formą reklamy produktu, na który przyciągnie klienta.

Jakość

Wszystkie wymienione w opisie informacje mają naturalnie odpowiadać faktycznemu stanu i jakości towaru. Jeżeli zatem sprzedajemy, powiedzmy lodówki C-grade, nie będziemy pisać w ofercie, że chodzi o stan B/C czy nawet B-grade. Kupujący szybko odkryją, że jakość w ofertach jest naciągana. A my przecież chcemy mieć zadowolonych klientów i zbierać od nich pozytywne oceny i komentarze.

Ilość

Czyli im więcej, tym lepiej 😉 Nie trzeba się bać dodawania większej ilości ofert. Ilość dodanych na naszej platformie ogłoszeń jest nieograniczona a wraz z ilością ofert wzrasta szansa na przyciągnięcie szerszego grona potencjalnych odbiorców. Znów przykład z butami; chcę sprzedać zapasy obuwia z poprzedniego sezonu. Zamiast „wrzucać” całość do jednej oferty jako mix, dzielę ją na podkategorie – obuwie dziecięce, damskie i męskie.
Przy tej okazji warto wymienić częsty błąd jakim jest usuwanie i dodawanie na nowo tych samych ogłoszeń. Mogłoby się wydawać, że skoro moja oferta jest na samej górze, to lepiej. Jednak internet rządzi się swoimi prawami i to właśnie „starsze” oferty są częściej wyszukiwane. Dlatego jeżeli oferta sprzed kilku miesięcy nadal jest aktualna lepiej ją zostawić, a w każdej chwili zaktualizować np. dostępne sztuki czy cenę.

Zasięg

Jeżeli chcemy trafić do jak największej liczby zainteresowanych również na rynkach zagranicznych , nic nie stoi na przeszkodzie aby oferty przetłumaczyć na inne wersje językowe. A, że mało kto może się poszczycić znajomością kilku języków obcych, warto skorzystać z pomocy automatycznego tłumacza, np. Google translate. Jeżeli się zdecydujemy na ten krok warto formułować krótsze, mniej złożone zdania. Wówczas takie tłumaczenie będzie dużo lepszej jakości. Można się także zwrócić do naszego biura obsługi klienta, chętnie pomożemy również z tłumaczeniem.

Zdjęcia i załączniki

Nie od dziś wiadomo, że ludzie kupują oczami. Dlatego atrakcyjne zdjęcie na pewno przykuje uwagę. Warto więc wybrać najładniejsze i najlepiej się prezentujące zdjęcie jako obrazek główny.
Ponadto dobrze jest zadbać o lepszą rozdzielczość zdjęć, aby nie były rozmazane. Dodatkowo na pewno będzie mile widziane przez kupujących, jeżeli dodasz zdjęcia ze swojego magazynu. Takie zdjęcia są bardziej wiarygodne i kupujący o to chętniej będą nawiązywać współpracę. Oprócz zdjęć jest możliwość dodawania załączników. Mogą to być szczegółowe listy produktów, cenniki, techniczne specyfikacje, instrukcje obsługi czy certyfikaty.

Promocja

Platforma Merkandi oferuje różne możliwości promocji czy wyróżnienia oferty. Są to między innymi takie opcje jak Hit tygodnia czy Top oferta, które są wyświetlane na stronie głównej.
Ponadto oferty można promować w wybranych kategoriach a także wersjach językowych. A dla tych, którzy chcą naprawdę zabłysnąć idealny będzie Baner reklamowy!

Statystyki

W panelu użytkownika dostępne są statystyki wyświetleń ofert. Na pulpicie pokazuje się sinusoida przedstawiająca ogólny trend, natomiast z poziomu ofert można sprawdzić liczbę wyświetleń dla każdej pozycji. Dzięki statystykom można także śledzić wyświetlenia dla profilu czy ilość obserwujących nasz profil oraz oferty.

 

Jeżeli nadal są kwestie dotyczące ofert i nie tylko, w których możemy Ci pomóc, nasza obsługa klienta jest do Twojej dyspozycji.
A jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem Merkandi, dołącz do naszych hurtowników i przekonaj się jak szybko sprzedasz swój towar!