Dlaczego warto prosić o feedback


ocena satysfakcji klienta

Feedback, czyli informacja zwrotna, jest zjawiskiem coraz bardziej znanym i praktykowanym, zwłaszcza w kręgach wymiany informacji za pośrednictwem social mediów.

Na przykład firmy, które prowadzą swój fan-page, dają swoim klientom możliwość wystawiania opinii i ocen. Oceny te są natomiast bardzo cennym źródłem pozyskiwania nowych kontaktów. Dodatkowo są siłą napędową do podnoszenia jakości oraz motywacją do wprowadzania ulepszeń.

Merkandi również umożliwia dodawanie opinii o hurtowniach. Każdy kupujący ma możliwość wystawienia opinii w postaci komentarza. Pośród opinii rozróżniamy trzy rodzaje; pozytywny, neutralny lub negatywny. Hurtownia może także zając swoje stanowisko w odpowiedzi na treść komentarza.

Ale także nasi użytkownicy mogą się wypowiedzieć na nasz temat. Jednym z miejsc są ankiety dostępne w panelu użytkownika, widoczne w lewym dolnym rogu, po zalogowaniu się do serwisu Merkandi. Użytkownicy mogą ponadto swe referencje zamieszczać na naszej stronie. Za dodanie takiej recenzji użytkownik otrzymuje 20 punktów, które może przeznaczyć na promowanie swoich ofert.

W praktyce jednak ludzie nie chętnie sami z siebie zdobywają się na słowa pochwały. Jeżeli jest źle, nie szczędzimy wysiłku na napisanie obszernego negatywnego komentarza. Ale kiedy jest wszystko dobrze i jesteśmy zadowoleni, to często szkoda nam czasu aby się ponownie gdzieś zalogować i napisać choćby jedno zdanie. Przy tym taka informacja może przynieść korzyść nie tylko ocenianej osobie. Opinie są bardzo istotne dla każdego użytkownika serwisu.

Dlatego po zakończonej transakcji warto zapytać swojego klienta czy był zadowolony i poprosić go o krótki komentarz.