9 sposobów na znalezienie do swojej hurtowni właściwego towaru w dobrej cenie cz.1/3


kontenery z towarem

Każdy hurtownik wie, że dobry produkt dobrze się sprzedaje. Znalezienie towaru samo w sobie nie jest trudne, ale znalezienie właściwego towaru w dobrej cenie jest już zarezerwowane dla osób z dużym doświadczeniem w branży.

Ten artykuł jest właśnie poświęcony wyszukiwaniu towarów za rozsądną cenę, które przyniosą zyski przy dalszej sprzedaży. W kolejnej części skupimy się także na zagadnieniu czy to jest ten właściwy towar. Tymczasem przyjrzyjmy się następującym kwestiom:

Dostawca Idealny

Zacznijmy od podstawowego błędu, czyli poszukiwania dostawcy idealnego. Wszyscy poszukują świętego Graala, w postaci nieznanego konkurencji producenta, importera itp. Nie oznacza to, że należy tych działań zaprzestać albo że jest to niemożliwe, oznacza to tylko, że jest to mniej prawdopodobne i są prostsze sposoby. A jednym z nich jest pielęgnowanie współpracy z obecnym dostawcą. Pewnie wszyscy wiedzą jak do tego dążyć, ale przypomnę:

  1. Płać faktury przed terminem. Tak, właśnie tak, nie ostatniego dnia, ale najlepiej natychmiast jak ją otrzymasz.
  2. Bierz udział w wydarzeniach organizowanych przez swojego dostawcę. Powinniśmy wiedzieć, że kontakt osobisty potrafi zdziałać cuda. A cud, jakiego oczekujemy, to najlepsze ceny/rabaty i informacje o najlepiej sprzedających się produktach.
  3. Traktuj handlowca swojego dostawcy jak swojego klienta. Postawa roszczeniowa, nic nam nie da, a może tylko zaszkodzić.

Przejdźmy jednak do rzeczy, i zobaczmy jak znaleźć producenta, importera, dystrybutora interesującego nas towaru?

Na potrzeby artykułu skupimy się na wyszukaniu odzieży popularnej i chętnie kupowanej marki Tommy Hilfiger

1. Lokalna wyszukiwarka Google

Banalne? Być może, ale czy na pewno robisz to właściwie? Najczęściej zaczynamy od wpisania frazy w wyszukiwarce i sprawdzamy kilka pierwszych wyników. Bardziej ambitni skupiają się na 20 pierwszych wynikach. Niestety to nie jest właściwy sposób, jestem pewny, że nie da się tak dotrzeć do największych graczy w danej branży. Po wpisaniu hasła “tommy hilfiger hurt” pojawia się nam detal i hurtownie, ale my chcemy znaleźć towar do hurtowni, więc takie wyniki nie mają dla nas większego znaczenia:

Możemy eksperymentować na różne sposoby, ale pierwszy wartościowy wynik w wyszukiwarce, pojawi się dopiero po wpisaniu tommy hilfiger dystrybutor polska i jest to firma Optimex-Viscom, dystrybutora takich marek jak: Dior, Moschino, Marc Jacobs, Boss Carrera, Pierre Cardin itd.

„Jakie wnioski należy z tego wyciągnąć? Eksperymentuj ze słowami i frazami kluczowymi aż znajdziesz interesującą cię informację”

2. Wyszukiwarka Google z innego kraju.

I tu zaczyna się magia, ponieważ idziesz o krok dalej i robisz więcej niż większość. Sprawa wbrew pozorom nie jest prosta, ale nie potrzebujemy znać wszystkich języków świata i kupować pakietów adresów IP, aby wyszukiwarka myślała, że jesteśmy w np. w Holandii (dla jasności, żeby mieć w 100% wyniki z Holandii, należałoby to zrobić, ale na nasze potrzeby jest to zbędne). Więc jak to zrobić? Przykład dotyczy Google Chrome:

  • Zmieniamy ustawienia języka np. na francuski. W prawym dolnym rogu wchodzimy w „Ustawienia” i wybieramy „Ustawienia wyszukiwania”, a następnie „Wyniki Wyszukiwania” i zmieniamy w „Ustawienia regionu” na Francję, a następnie „Języki” i wybieramy język francuski (w jakim języku chcesz używać usług Google?) i klikamy “zapisz”. Teraz potrzebny jest już tylko Google translator, z którego kopiujemy do wyszukiwarki zwrot przetłumaczony na francuski. Może to być na przykład „importateur tommy hilfiger”. Nie przejmujemy się tym, że reklamy Google dalej wyświetlają nam się w rodzimym języku, ponieważ nie możemy zmienić naszej geolokalizacji, a na tej podstawie Google wyświetla reklamy. A oto jakie pojawiają się wyniki dla szukanej frazy:

Platforma B2B Merkandi we Francji to już coś, ale nie chcę być stronniczy, bo to nasza platforma, więc szukajmy dalej.

Można tak bez końca, szukając w różnych krajach. Tutaj mogę tylko doradzić, aby robić sobie spis zdobytych kontaktów w Excelu lub CRM. Wyniki Google są dynamiczne i to, co dzisiaj znalazłeś z łatwością, jutro może być na bardzo odległych pozycjach w wyszukiwarce. Ponadto dzisiaj szukasz odzieży Tommy Hilfiger, a jutro może będziesz potrzebował znaleźć produkty firmy GUCCI. Więc zapisuj wszystko to, co znajdziesz.

Nie jest to odzież Tommy Hilfiger, ale w spisie możemy znaleźć ciekawego dystrybutora Ahlers-Gruppe (Baldessarini, Pierre Cardin (Lizenz), Otto Kern, Pioneer, Gin Tonic u. a).

3. Znajdź stronę producenta, właściciela danej marki.

Jeśli masz duże ambicje i zasobny portfel, możesz skontaktować się bezpośrednio z właścicielem marki Tommy Hilfiger, ale na takie manewry mogą sobie pozwolić tacy gracze jak np. Zalando. Dla przeciętnego hurtownika pozostaje tylko zapytanie, w tym przypadku PVH Corp. (https://www.pvh.com/) o listę dystrybutorów w danym kraju i bezpośrednie skontaktowanie się z nimi. W przypadku mniej popularnych marek oczywiście mamy duże szanse na zakup bezpośredni, a nawet podpisanie umowy na wyłączną dystrybucję w określonym regionie naszego globu.

4. Zleć wyszukanie dostawcy towaru agencji infobrokerskiej.

Agencje, które specjalizują się w wyszukiwaniu towarów, opanowały bardzo mocno rynek Azjatycki, ale w naszym przypadku, dla marki Tommy Hilfiger raczej to nam się to nie przyda. Wyjątkiem jest znalezienie szwalni, w której produkowana jest dana odzież markowa i zamówienie odzieży bez oznaczenia marki. Będziemy mieć tę samą jakość i wzór, ale bez logo, a nie o to nam chyba chodziło. W europie nie mogę polecić żadnej konkretnej agencji infobrokerskiej, ale przy wyborze decydujące powinno być wynagrodzenie za konkretny efekt, czyli znalezienie dostawcy marki Tommy Hilfiger.

5. Izba Handlowa znajdzie dostawcę w wybranym przez ciebie kraju, za darmo.

Tak, zrobi to za darmo i z przyjemnością. Niestety w ten sposób nie znajdziemy odzieży Tommy Hilfiger, ale wszelkiego typu inne, nieglobalne marki, już tak. Tutaj mogę z czystym sumieniem polecić Polska Agencja Inwestycji i Handlu S.A. http://www.paih.gov.pl 

6. Ludzie pomagają sobie za darmo na FB, forach internetowych

Ludzie pomagają sobie nawzajem za darmo, wymieniając informacje na grupach na FB i forach internetowych. Warto znaleźć odpowiednie miejsca, które skupiają hurtowników, którzy są chętni do wymiany kontaktów. Oczywiście nikt nie poda nam na tacy swoich ciężko wypracowanych kontaktów handlowych, ale zapewniam, że nie raz można znaleźć perełki w tej sadzawce.

7. Linkedin

LinkedIn polecam do bezpośredniego kontaktu z działami handlowymi dystrybutorów lub producentów. Można w ten sposób dotrzeć do ciekawych osób, które chętnie nam pomogą w znalezieniu właściwego towaru. Warto również zapisać się do grup, np. ja należę do International Export Import, która ma blisko 320 tys. członków: https://www.linkedin.com/groups/27040/, a jeśli interesuje cię tylko odzież, to zobacz https://www.linkedin.com/groups/3085565/. To są oczywiście tylko przykłady, grup jest wiele i są bardzo różnorodne.

8. Targi branżowe

Jeśli nie masz w zwyczaju jeździć na targi, to zachęcam aby pojechać chociaż raz. Jeśli nie znasz np. j. niemieckiego a chcesz pojechać na tamtejsze targi:

przykładowo: https://www.messe-duesseldorf.com/

To masz 3 rozwiązania:

  • Znasz angielski w stopniu komunikatywnym, nie zapewni ci to pełnego sukcesu, ale podstawowe sprawy załatwisz,
  • Chodzisz po targach i udajesz, że niczego nie potrzebujesz i ukradkiem zbierasz katalogi i wizytówki,
  • Jedziesz z tłumaczem (drogo, ale efektywnie).

Alternatywnym sposobem jest przejrzenie listy wystawców, a następnie skontaktowanie się z nimi drogą mailową.

9. Platformy B2B

W Europie mogę polecić z czystym sumieniem naszą platformę merkandi.pl oraz naszą konkurencję w Niemczech restposten.de

Warto mieć dostęp do ofert publikowanych na takich portalach.

W dzień publikacji tego artykułu tylko na merkandi.pl jest 215 ofert z odzieżą Tommy Hilfiger

Restposten.de ma ich trochę mniej, bo 75, ale uważam, że i tak warto korzystać z obu platform jako użytecznych narzędzi do handlu.

Na koniec dodam, że stosując jednocześnie wiele sposobów na wyszukanie najlepszych dostawców, zagwarantujemy sobie stały dopływ ciekawego towaru w dobrych cenach.

Jeśli jednak nie masz czasu i nie chcesz korzystać z translatora, to polecam naszą usługę wyszukiwania towaru https://merkandi.pl/stock-searching

Druga część artykułu tutaj: 9 sposobów na znalezienie do swojej hurtowni właściwego towaru w dobrej cenie cz. 2/3

Pozdrawiam i życzę dużo sukcesów handlowych
CEO
Dariusz Pańków