Grupa towarowa B-Ware – co kryje się pod tym pojęciem ?

Produkty pochodzące z likwidacji, nadwyżek, wyprzedaży hurtowych, czy zwrotów od klientów przyporządkowywane są do rożnych grup towarowych, które mogą pomóc ewentualnemu kupującemu w określeniu w jakiej kondycji jest towar. Na naszej platformie również wymagamy, aby każdy hurtownik dostosował grupę towarową do faktycznego stanu produktów.

Jak dzielimy grupy towarowe? Każdy hurtownik może wybrać jedną z podstawowych grup towarowych:

– „A-Ware” – towary fabrycznie nowe w oryginalnych opakowaniach,

– „B-Ware” – towary nowe, z ekspozycji, poleasingowe, używane bądź odnawiane,

– „C-Ware” – towary uszkodzone,

– „Retour-Ware” – jest to mieszanka wszystkich wymienionych powyżej grup.

Więcej informacji można znaleźć na naszej stronie, w dziale: Co to jest RETOUR?

W dzisiejszym poście chcielibyśmy skupić się nieco bardziej na grupie B-ware. Tak jak już wspomnieliśmy B-Ware to towar nowy, towar z ekspozycji, poleasingowy, używany lub odnawiany czyli tzw. refurbished. W szczególności mówimy tu o:

– towarach nowych, bez oryginalnego opakowania. Mogą być to dla przykładu towary, oferowane przez sklepy zajmujące się sprzedażą wysyłkowa, które zostały rozpakowane i zwrócone przez klienta, bez podania przyczyny.

– towary poekspozycyjne/powystawowe, które są w pełni sprawne również bez oryginalnego opakowana. Te artykuły mogą mieć stosunkowo niewielkie, defekty kosmetyczne, które nie wpływają na funkcjonalność urządzenia.

– towary odnawiane tzw refurbished – to urządzenia które zostały już naprawione, przetestowane i trafiły ponownie do sprzedaży.

Wśród towarów zaprezentowanych na stronie Merkandi w grupie towarowej B-Ware, znajdziemy głównie: wszelkiego rodzaju elektronikę, czyli komputery telefony, sprzęt AGD/RTV. Poza tym wyposażenie i sprzęt z likwidacji sklepów i zakładów a także odzież używana. Na niektóre towary z tej klasy przewidziana jest roczna gwarancja, zazwyczaj jednak jest to gwarancja rozruchowa – 4 tygodnie

Wybierając towary z grupy B-ware pamiętajmy nie ma sztywnych reguł co do tego, ze towar objęty jest gwarancją. Zazwyczaj hurtownicy dają gwarancję (7 dni, 30 dni lub dłużej), ale nie jest to obowiązek. Dlatego przed każdym zakupem, warto skontaktować się z hurtownikiem i omówić warunki zakupu.

towar z ekspozycji

 

 

 

 

 

 

 

B.T.